IndexIndex  portal*portal*  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  InloggenInloggen  

Deel | 

Gelaatsuitdrukkingen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Vicky
adult
adult

Vrouw
Aantal berichten : 443
Leeftijd : 40
Loisirs : Dieren en Olmense Zoo
Registration date : 22-11-07

BerichtOnderwerp: Gelaatsuitdrukkingen   vr mei 23 2008, 15:23

Gelaatsuitdrukkingen.

Mond ontspannen en enigszins open, de tong kan zichtbaar zijn en over de ondertanden hangen:
"Ik ben tevreden en ontspannen"
Deze uitdrukking benadert de menselijk glimlach het meest

Mond gesloten, de tong of tanden zijn niet zichtbaar, de hond kijkt in een bepaalde richting en is enigszins naar voor gebogen:
"Dit is interessant. Ik vraag mij af wat daar aan de hand is"
Een teken van aandacht of interesse.

De bovenlip is opgetrokken om enkele tanden te ontbloten waarbij de mond nog steeds tamelijk gesloten is:
"Ga weg! Je ergert mij!"
Eerste teken van ergernis of bedreiging; kan gepaard gaan met een laag grommen.

De bovenlip is opgetrokken om de tanden goed te laten zien; wat rimpels op de neus en de mond is gedeeltelijk open:
"Wanneer je mij ertoe dwingt of iets doet wat ik als bedreigend ervaar zal ik gaan vechten"
Actieve agressieve reactie, mogelijk het gevolg van angst of een bevestiging van sociale dominantie.

De bovenlip is opgetrokken en niet alleen de tanden maar ook het tandvlees is ontbloot met zichtbare rimpels op de neus:
"Wegwezen jij, anders is het niet te best."
Hoog niveau van actieve agressie. Wanneer de andere hem geen ruimte geeft, zal deze hond gaan aanvallen.

Geeuwen:
"Ik ben een beetje gespannen"
Teken van spanning of opwinding. Kan ook gebruikt worden als afleidingssignaal om een dreiging af te wenden.

Likken van het gezicht van een persoon of een andere hond:
"Ik ben jouw vriend en erken jouw leiderschap. Ik heb honger. Heb jij een lekker hapje voor me?"
Een vredelievend gebaar van een onderworpen hond. Tevens een verzoek om voedsel.

Likken van de eigen lippen (of in het luchtledige):
"Ik buig voor jouw autoriteit en hoop dat je mij geen pijn zult doen"

Bron: wheaten.be
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://chihuahuaforum.forumup.be

Gelaatsuitdrukkingen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Honden :: Honden gedrag-
Ga naar: