IndexIndex  portal*portal*  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  InloggenInloggen  

Deel | 

Problemen bench

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
moeke
embryo
embryo

Aantal berichten : 36
Registration date : 29-04-07

BerichtOnderwerp: Problemen bench   vr mei 18 2007, 18:08

Riaka is nu 6 maand en de laatste tijd bijt hij alles ( dekens, lakens enz...) stuk wat ik in zijn bench leg.
Het probleem is begonnen toen ik een maand geleden een puppy (Duitse Herder) heb opgevangen.
Zina is 4 dagen ouder dan Raika en ik heb haar tijdelijk opgevangen, was van mijn collega en hond moest weg Crying or Very sad .
Raika en Zina moesten dus samen slapen in de bench, maar dat was geen probleem.
Maar door de dag als ik werken was, durfde ik ze niet samen zetten.
Dus Raika in de bench en Zina hadden we apart gezet. Zina is toen uitgebroken en liep dus lekker vrij rond, terwijl Raika in de bench zat en er niet uitkon Mad .
Voor Zina heb ik ondertussen een goede thuis gevonden.
Vanaf toen is Raika alles beginnen kapot te bijten, mijn voorraad oude dekens enz... is dus op.
Vorige zaterdag heb ik advies gevraagd aan de dierenarts en aan de leraars van de hondenschool. Dierenarts gaf de raad om de tuin af te spannen met draad, maar dat is voor ons nog niet mogelijk (tuin is wel gedeeltelijk afgespannen, maar niet goed genoeg om). De leraar van de hondenschool gaf de raad er niks meer in te leggen ofwel een rubberen mat die hij niet kan kapotbijten.
Ik ben dan zo'n paar dikke rubberen matten gaan halen en heb die in zijn bench gelegd.
Toen ik vandaag thuis kwam van werken had Raika 1 mat in duizend kleine stukljes gebeten.
Dus tips zijn welkom
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Priscillia
Admin
Admin

Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 31
Emploi : profesioneel trimster-fokker
Loisirs : dieren
Registration date : 06-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Problemen bench   vr mei 18 2007, 18:15

wat je anders kan doen is een keer beentjes speciaal voor honden geven mischien zal Riaka minder kapot bijten.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.dogsandfriends.be
moeke
embryo
embryo

BerichtOnderwerp: Re: Problemen bench   vr mei 18 2007, 18:47

Raika heeft in zijn bench speeltjes liggen en krijgt ook een snoepje omdat hij flink in zijn bench gaat Smile en dan nog een lekkere kluif.
Ik moet er wel nog bijzeggen dat hij misschien wat lang alleen moet blijven, soms 7 8 uren, maar is eigenlijk nooit echt een probleem geweest.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
sonja&zipke
moderator
moderator

Vrouw
Aantal berichten : 233
Leeftijd : 51
Registration date : 10-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Problemen bench   za mei 19 2007, 16:34

het kan ook zijn da de bench te groot is , dat de hond te veel plaats heeft om vannalles uit te spooken ,

groetjes sonja zipke en rubyke .
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
moeke
embryo
embryo

BerichtOnderwerp: Re: Problemen bench   ma jun 18 2007, 11:43

De bench problemen zijn nog steeds niet opgelost als we weg zijn .
Volgens mij heeft Raika verlatingsangst Neutral , ik heb al vele tips gekregen en uitgeprobeerd, maar niks dat helpt.
Deze avond ga ik naar een gedragstherapeut en hopelijk kan deze het probleem oplossen.
Ik hou jullie op de hoogte
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
moeke
embryo
embryo

BerichtOnderwerp: akkelijk   wo jun 20 2007, 06:39

Raika heeft volgens de therapeut geen verlatingsangst, dat is al iets.
Dat Raika zo tekeer gaat in zijn bench zou volgens hem ook niks te maken hebben met de puppy die ik heb opgevangen.
Volgens de therapeut heeft Raika iets negatiefs meegemaakt in zijn bench als we weg waren en heeft hij een link gelegd, zo van : Oei baasjes zijn weg, ik zit hier in de bench en ik moet eruit want seffes gebeurt het weer.
Ik ben nu in ziekenverlof, arm ligt in de gips, dus kan ik nu de tips van de therapeut uitproberen.
Om te beginnen moeten we uit zoeken wat er zou kunnen gebeurt zijn in zijn bench zit als we weg zijn, dat zal niet makkelijk zijn
1 ste stap die ik moet doen :
Vandaag ga ik een uurtje weg, naar de winkel en Raika mag dan buiten los rondlopen, dit moeten we dan opnemen met de webcam en dan bellen naar de therapeut en een verslagje uitbrengen. Heeft hij niet geblaft en is hij rustig geweest dan is de therapeut zeker dat er iets is negatiefs is gebeurt in de bench als wij werken waren. Als hij wel blaft dan gaan we terug naar de therapeut met het filmpje.
Dus verslagje van hoe het is geweest volgt nog
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
moeke
embryo
embryo

BerichtOnderwerp: Re: Problemen bench   wo jun 20 2007, 21:05

Nog eens een verslagje .
Vandaag een paar keer weggeweest zo', 15 20 min. en Raika heeft los mogen rondlopen buiten.
Opgenomen met de webcam en hij is heel rustig geweest en heeft niet geblaft.
We hebben na het gesprek van maandag met de therapeut, aan het denken geweest wat er zou kunnen gebeurd zijn als wij weg werken waren.
Opeens ging er een lichtje branden : we hadden al geprobeerd om de bench op een andere plaats te zetten, maar omdat Raika bang had om in de bench te gaan hebben we terug op het voor hem vertrouwde plekje gezet naast de koelkast.
Mijn zoon zij toen tegen mij, kunnen we de bench niet ergens anders zetten want ik voel soms een beetje stroom op de koelkast .
Bench staat nu een stukje van de koelkast af en Raika gaat weer zonder problemen in zijn bench
Het zou dus kunnen, maar zeker zullen we het nooit weten, dat Raika stroom heeft gevoeld in zijn bench als we weg waren.
Vandaag naar de therapeut gebeld.
Dus waarschijnlijk heeft Raika iets omplezierig meegemaakt in zijn bench, zoals bv. stroom gevoeld.
Hij heeft een link gelegd, baasjes zijn weg, ik zit in de bench, seffes gebeurt het weer, dus ik wil hieruit.
Wat kunnen we doen : Raika buiten loslaten en dit alleen zijn ook stilletjes opbouwen.
Een nieuwe bench kopen die niet op de vorige lijkt en op een andere plaats zetten en opnieuw beginnen met de benchtraning.
Bij de laatste zou het wel mogelijk zijn dat we de hulp van de therapeut en eventueel de dierenarts moeten inroepen, hangt er een beetje vanaf hoe groot het benchtrauma is.
Ben content dat we het probleem waarschijnlijk kunnen oplossen en aan de andere kant ben ik boos op mijn eigen dat zoiets is gebeurd
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Problemen bench   

Terug naar boven Go down

Problemen bench
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Honden :: Honden gedrag-
Ga naar: